Disney

Jag är inte så speciellt förtjust i hela den här Disney grejen,
Okej förlåt, det var en lögn (A)
Kalla mig töntig men jag fullkomligt älskar Disney :)
Visst, det var bättre in "the old days", men då och då så kommer något nytt som fångar mitt intresse. Vilket inte är så speciellt svårt eftersom jag är ganska lätt att underhålla men iaf (A)
Så tänkte diskutera lite Disney med mig själv här och nu, har inget bättre för mig ;)
Here it goes.....

Det första jag kommer att tänka på när jag hör ordet Disney är såklart filmerna. Visst, det finns otroligt många gamla som är bra, vi vet! Istället för att älta det som har varit, tycker jag att vi tar en titt på nutidens utbud.
Många filmer görs, men det är ytterst få som är bra. En speciell film som jag har fastnat för har premiär 6 februari 2009.
Alla som såg årets Kalle Anka på julafton, såg också en bit av den här filmen. Just precis, filmen jag pratar om heter Bolt ;)
I stora drag handlar filmen om Bolt, stjärnan i Hollywoods number one tvserie. Inget fel med det, men Bolt tror att serien är på riktigt och han har praktiskt taget aldrig lämnat studion. När han av misstag hamnar ute i den riktiga världen är hans superkrafter inte till nån större hjälp. Och juste, nämnde jag att han är en hund ? ;) Och inte nog med att det är en talande hund med i filmen, han träffar på en katt och en hamster, som också talar! :D Hur underbart är inte det? ;D Jag är lite svag för djur, speciellt de som kan tala, så den här filmen är precis i min genre :) Men vem vet, den kanske är asdålig, vi får se helt enkelt :)
I denna film kan du höra både John Travolta och Miley Cyrus ;)
Och här har ni trailern:
 



En annan sak gällande Disney är musiken. Då menar jag inte låtar från typ Aladdin eller nåt, nej jag pratar om de artister som alla har något gemensamt. Deras karriärer började tack vare Disney. Oftast har de medverkat i nån serie eller film på Disney Channel, där de fått sjunga och senare utvecklat sin musikaliska sida. Det låter kanske konstigt, men de allra flesta nya, unga stjärnor förknippas, på ett eller annat sätt, med Disney. Nu säger jag inte att all den musiken är bra, men förvånasvärt mycket av den är det. Visst, ibland kan det bli lite väl barnsligt, men hallå det är jue faktiskt Disney vi snackar om ;)
Är du osäker på vilka stjärnor jag pratar om? Här är bara några av dem, både nya och äldre låtar ;)

Miley Cyrus - Fly On The Wall



Demi Lovato - La La Land



Jonas Brothers - Burnin' Up
 


Jesse McCartney - It's Over
 


Selena Gomez - Tell Me Something I Don´t Know



Det var allt jag hade på hjärtat, iaf för nu ;)
Om jag inte skriver nå mer senare ikväll, ha en mysig lördagskväll :)
Glöm inte att titta på Körslaget kl. 20.00 på tv4, Go Erik :D

puss&kram
Madde =)



Namn:
Är du ofta här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: