Byebye 2010

Eftersom det är sista dagen på det här året, så tänkte jag att jag måste ju ha någon slags årsresumé.
Något som jag kan titta tillbaka på och minnas, vad jag faktiskt gjorde detta år.
Jag känner redan nu att det här kommer bli ganska svårt, då mitt minne inte är det bästa.
Men hey, I'll give it a try!

Så mycket som jag har förändrats det här året tror jag aldrig gjort.
Jag är en helt annan person idag än vad jag var för ett år sen.
Jag har många att tacka för det, men mest mig själv.
Det är ju trots allt jag som pushat mig själv, ibland så långt att det var plågsamt,
men jag visste att jag senare skulle må bra av det. Och det gör jag idag, jag mår bra.

Orkar inte gå igenom heeela året, men väljer ut några minnesvärda höjdpunkter!

Det första jag kommer på, hur töntigt det än låter, var när jag köpte min iPhone i april.
Jag trodde aldrig att jag skulle äga en sådan, och jag var minst sagt kär.



Det andra stora för mig hände i maj. Det är egentligen två saker som hänger ihop lite.
Jag tog upp kontakten med en gammal vän, vi hade gått i samma klass i nästan 10 år.
Det hade gått ett helt år sen vi träffades sist,
jag var nervös men när vi väl träffades kändes det som om vi aldrig hade slutat pratat.
I och med att vi började umgås var det hon som följde med mig på min första livekonsert,
Salem Al Fakir.
Jag var även denna gång smått kär.



Jag hade min sista dag på dagiset jag praktiserat på i 7 månader.
Det var ett jobbigt avsked, dagiset hade varit som ett andra hem för mig,
ett ställe där jag kände mig behövd och uppskattad.
Den fina personalen och alla söta barn, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar det ibland.
Det var i juni jag slutade och fick sommarlov.

Jag såg Salem två gånger till, på Skeppsbron och Skansen.
På Skansen stod jag och min syrra i sisådär 14 timmar. Men det var det värt.
Sen såg jag dessutom Oskar Linnros två gånger, på Berns och Skansen.



Jag såg en hel del filmer på bio, de flesta var skit.
Jag var på landstället i Hälsingland.
Jag hjälpte till i mammas nya butik som öppnade i augusti.
Jag började gymnasiet för andra gången.
Den här gången i skola jag älskade från första dagen.
En linje jag verkligen gillade med fina människor.

Det var också där nånstans min kärlek för Daniel Adams-Ray började.
Jag har hittills sett honom tre gånger live. På Bengans, Radiohuset och senast Debaser Medis.



Jag såg Salem ännu en gång, med min kära mamma som bjöd mig.
Hon tyckte inte det var lika kul som jag, men jag uppskattade verkligen
sällskapet och det faktum att hon var intresserad av vad jag älskar.

Jag åt en hel del godis och annan skit. Jag upptäckte Mountain Dew och blev lite beroende.



Sen gjorde jag säkert en massa andra saker, men de kommer jag inte på just nu.
Det här är året har varit ett viktigt år för mig, men jag är glad att det snart är över.
Jag är mer än redo att hoppa in i 2011 och allt det för med sig.
NU KÖR VI!



Namn:
Är du ofta här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: