Ångesten smyger sig på

Borde kanske ta och fundera på refrängen.
Ja, man säger väl så? Äh jag vet inte.
Imorgon är det skola igen, efter ett låååångt lov. Känns lite ångestfullt, fast ändå helt okej.
Det ska trots allt bli ganska skönt att få ordning på vardagen, komma in i rutiner
och inte bara sova hela dagarna. MEN. Känner ändå lite ångest.
Mest över att jag inte kommer kunna somna,
utan ligga och vrida mig timme efter timme med huvudet fullt av tankar.

Läste nånstans att om man har problem med att sova
kan det vara en idé att lägga sig i soffan, istället för sängen.
För sängen associeras med att sova, och om man då har svårt att somna sätter ångesten igång.
Så om man lägger sig i soffan lurar man hjärnan och kan somna lättare.
Helt ärligt, jag har ingen aning om vad jag babblar om.
Eller jo det har jag, lite, men det blir bara konstigt och krystat.

Äsch, lika bra att jag går och lägger mig.
Godnatt världen och alla i den.



Namn:
Är du ofta här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: